39 سئوال 4 نفر از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد از شهردار یزد


یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا "39 سئوال توسط چهار عضو شورای اسلامی شهریزد (میرحسینی-پارساییان-حیدری-خباززاده)  از شهردار یزد مطرح و قرار بود پس از ده روز شهردار یزد در صحن شورای اسلامی شهر به سئوالات پاسخ دهد ،این سئوالات که  به امضای چهار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر یزد رسیده و در مورخ ۱۲/۱۲/۱۳۸۸ تحویل فقیه خراسانی ریاست شورای شهر یزد گردیدو پس از اتمام مهلت قانونی  با تصمیم رییس شورای اسلامی شهر یزد سئوالات بی پاسخ مانده است .
39 سئوال طرح شده شامل سئوالات تخصصی و عمومی وبعضا فردی می باشد که سئوالات عمومی بدین شرح است :

جناب آقاي فقيه خراساني

رياست محترم شوراي اسلامي شهر يزد

سلام عليكم

احتراما عليرغم تذكرات ارائه شده در جلسات متعدد شوراي اسلامي شهر متاسفانه وضعيت شهرداري و امور اجرايي آن بسيار وخيم و ناگوار است و اينجانبان امضاكنندگان ذيل اين مكتوب، بر حسب وظيفه‌اي كه شهروندان به ما سپرده‌اند، قادر به پاسخگويي به منتخبين خود و شهروندان نمي‌باشيم. عليهذا سوالات زير تقديم تا بر حسب تجويز ماده 78 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخابات شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات مصوب 1382 و 27/8/1386 مجلس محترم شوراي اسلامي به شهردار ابلاغ و نامبرده مكلف گردد تا در مهلت قانوني در جلسه علني شوراي اسلامي شهر حضور يافته و پاسخ لازم و قانوني ارائه نمايد:

1- برخلاف مصوبه شوراي اسلامي شهر منابع حاصل از حذف و كسر پاركينگ كه از شهروندان اخذ گرديده در جهت احداث پاركينگ براي حل مشكلات مردم در اين ارتباط، هزينه نگرديده است.

منابع وصولي حاصل از حذف و كسر پاركينگ در تفريغ بودجه سال 86 مبلغ 296/580/796/20 ريال و در سال 87 مبلغ 942/128/792/25 ريال و در عملكرد 11 ماهه 649/202/467/18 ريال كه جمع ارقام وصولي در اين ارتباط تاكنون مبلغ 887/911/055/65 ريال بوده است و براساس طرح جامع مي‌بايستي در شعاع حداكثر 500 متري محلهاي اخذ شده، وجوه موصوف صرف احداث پاركينگ مي‌گرديد ميزان پاركينگهاي احداثي در مدت مذكور و محل احداث آن به طور دقيق ذكر گردد و بر حسب تكليف مقرر در ماده 71 قانون شهرداري عمليات انجام شده موصوف براي شهروندان نيز منتشر و اطلاع رساني گردد.

2- برخلاف مصوبه شوراي اسلامي شهر مبني بر استفاده از هشتاد درصد منابع وصولي در حريم شهر براي اجراي پروژه‌هاي عمراني روستاها و شهركهاي واقع در حريم براي ايجاد تعادل توسعه بين مناطق واقع در حريم و محدوده شهر، چرا تاكنون اقدام اساسي صورت نگرفته است؟

وصولي حاصل از هشتاد درصد منابع در حريم تفريغ بودجه سال 86 مبلغ 332/803/160/3 ريال و در تفريغ بودجه سال 87 مبلغ 360/404/169/3 ريال و در عملكرد 11 ماهه سال 88 مبلغ 626/572/883 جمع ارقام وصولي در اين ارتباط تاكنون مبلغ 318/780/213/7 ريال بوده است و براساس قانون الحال يك بند و سه تبصره به عنوان بند سه ماده 99 قانون شهرداري‌ها مي‌بايستي براي اجراي پروژه‌هاي عمراني در روستاها و شهركها واقع در حريم هزينه مي‌گرديد. فلذا لازم است ميزان پروژه‌هاي اجرا شده در مدت مذكور و محل هزينه كرد آن به طور دقيق ذكر و بر حسب تكليف مقرر در ماده 71 قانون شهرداري عمليات انجام شده موصوف براي شهروندان نيز منتشر و اطلاع‌رساني گردد.

3- باتوجه به اين كه وامهاي اخذ شده براساس تجويز ماده 40 آيين‌نامه مالي شهرداري‌ها مي‌بايستي در جهت اجراي موارد و اهداف وام اخذ شده به تصويب شوراي اسلامي شهر رسيده، هزينه گردد چرا تاكنون وام اخذ شده در غير موارد تصويبي به مصرف رسيده است؟

براي روشن شدن اذهان عمومي ميزان وامهاي اخذ شده به همراه اهداف تصويبي و موارد مصرف در هر پروژه به صورت ارقام ريالي، ميزان پيشرفت فيزيكي هر پروژه براساس ارقام هزينه شده، ميزان بازپرداخت وام، جريان ديركرد احتمالي و علل عدم مصرف كل وام در امور تعيين شده را اعلام و بر حسب تكليف مقرر در ماده 71 قانون شهرداري براي شهروندان نيز منتشر و اطلاع‌رساني گردد.

4- علت احاطه قريب هشت پروژه (دكتر م.....) از دانشكده ..... نارمك به صورت واگذاري يا انعقاد قرارداد ميزان ارقام ريالي هر پروژه ميزان پيشرفت فيزيكي پروژه، ناظر پروژه و پرداخت‌هاي انجام شده براي هر پروژه به تفكيك بيان گردد. عليرغم عدم حضور مشاراليه در محل اجراي پروژه‌ها چگونگي كار نيز توضيح داده شود ضمنا برابر اطلاعات به دست آمده ايشان موفق عمل نموده و بعضي از تحقيقات ارائه شده كپي برداري از شهرهاي ديگر بوده و نامبرده بدون حضور ملموس در اين شهر و محل پروژه و انجام امور خاص و عدم ارائه صورت وضعيت قابل قبول و صرفا با دستور شهردار مبالغ مربوط به آنها پرداخت شده ............

5- گزارش حسابرسي سال 1387 و 1388 حاكي از آن است كه در دبيرخانه شهرداري فضاهاي خالي متعددي ايجاده شده كه جزئيات آن عبارتنداز:

عليرغم پايان سال 1387 تعداد 717 فضا براي ثبت نامه‌هاي صادره و تعداد 1039 فضاي خالي براي ثبت نامه‌هاي وارده و براي سال 88 نيز تعداد 502 فضاي خالي براي نامه‌هاي وارده و تعداد 321 فضاي خالي براي ثبت نامه‌هاي صادره تا تاريخ 8/5/1388 تخصيص داده شده است.

علل اين اقدامات چيست؟ اين شماره‌هاي خالي براي چه اهداف و مصارفي در نظر گرفته شده بوده است؟ چه كساني دستور اين عمل خلاف را صادر نموده‌اند؟

6- شهرداري از سال 86 مي‌بايست بخشي از منابع وصولي از محل هزينه خدمات طرد اتباع افغاني را براي هزينه جمع‌آوري، نگهداري و طرد با هماهنگي اداره اتباع استانداري هزينه مي‌نمود. عدم هزينه در اين ارتباط موجب شده تا اداره اتباع درآمدهاي مرتبط به شهر يزد را در اختيار ساير شهرهاي استان قرار دهد و بر همين اساس ارقام قابل توجهي از منابع مرتبط از دست رفته است. در ارتباط با اقدام موصوف ميزان منابع دريافتي و پرداختي‌هاي انجام شده مورد سوال است. ضمنا مشخص گردد، عليرغم شوراي اسلامي شهر در اين ارتباط، چرا اقدام صورت نپذيرفته؟ منابع وصولي در چه زمينه‌اي به مصرف رسيده است؟

7- شهردار بدون تصويب شوراي اسلامي شهر برخلاف بند 34 ماده 76 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخابات شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات مصوب 1382 و 27/8/1386 مجلس محترم شوراي اسلامي درخواست افزايش حريم شهر از مراجع ذيربط نموده است. علت اين اقدام مغاير قانون و پنهان كاري چه بوده است؟

بديهي است اين اقدام كه به صورت كاملا خصوصي صورت گرفته و توده مردم از آن بي‌خبر مي‌مانند ممكن است زمينه فعاليت زمين‌خواران و افراد سودجو را فراهم مي‌آورد و مردم عامي جامعه از اين شرايط ايجاده شده مورد كلاه‌برداري قرار گيرند.

8- آيا پس از چند سال تلاش وسيع و گسترده عوامل شهرداري و صرف هزينه ميليارد توماني آيا فضاحت جهت صدور فيش عوارض نوسازي كه موجب نارضايتي و سرگرداني اكثريت مردم يزد گرديده شهردار چه پاسخي دارد؟

ضمنا قراردادهاي متعددي با سازمان فاوا جهت مديريت جامع شهري منعقد گرديده و عليرغم اينكه اين سازمان به تعهدات خود در مفاد قرارداد عمل ننموده است و بدون ارائه صورت وضعيت و با فشار شهردار با صورتجلسه‌اي كه توسط مديران مناطق امضا شده نسبت به پرداخت وجه مورد قرارداد اقدام گرديده و تاكنون نارضايتي‌هاي زيادي را در سيستم و بين مردم ايجاد نموده و يكي از مواردي كه به صورت ملموس‌تر نارضايتي عامه مردم مشاهده مي‌شود عوارض نوسازي ساليانه مي‌باشد كه در سال گذشته و سال جاري به خصوص ايام‌ا... دهه فجر نارضايتي‌هايي را به وجود آورده است و لازم است شهردار محترم اعلام نمايند تا روز جاري عليرغم تخصص چند دستگاه اتومبيل به عنوان جايزه و هزينه كرد بالا در مقايسه با سال گذشته پرداختي‌هاي مربوطه چه ميزان افزايش داشته است؟

9- باوجود گذشت مدت زمان زيادي از تفاهم به عمل آمده با راه‌آهن جهت اجراي پل‌هاي مشترك، علت اين كه تاكنون صرفا چهارصد ميليون تومان اعتبار آن هم به صورت ميلگرد بيشتر جذب گرديده خواستار ارائه اقدامات و گزارش توجيهي شهرداري در اين زمينه مي‌باشيم.

10- علل اجراي راستگردهاي غيرهمسطح پارك كوهستان بدون وجود اعتبار در بودجه مصوب و بدون اخذ مصوبه از شوراي اسلامي شهر چيست؟ شهرداري چه پروژه‌هاي ديگري را اجرا نموده و يا تعهد نموده كه در بودجه مصوب جايگاهي ندارد.

11- علل عدم برخورد شهردار با افراد قاصر و مقصر در پاره‌اي از امور كه شوراي اسلامي شهر درخواست نموده و شهردار اقدام ننموده است چيست؟

12- عليرغم اين كه شهردار محترم حضور گسترده در جلسات مربوط به راه‌اندازي پروژه كارخانه كمپوست داشته علت مماشات ايشان با پيمانكار و ساير متخلفان احتمالي چيست و چرا اين پروژه عليرغم اين كه سالهاي زيادي وقت شورا و شهرداري را به خود مشغول نموده و ميلياردها تومان بودجه مردم صرف آن شده به بهره‌برداري نرسيده است و پاسخگوي پولهاي تلف شده كيست؟

13- هر ساله ارقام قابل توجهي به منابع حاصل از مشاركتها با فشار و دفاع شهردار محترم در بودجه پيش‌بيني مي‌گردد لذا علت عدم تحقق آن تاكنون چيست؟ مشكلات كدام است؟ آيا اين روش مشاركت منطقي و داراي توجيهات اقتصادي مي‌باشد يا خير؟

14- سازمان فاواي شهرداري تاكنون پروژه‌هاي متعددي را از جمله: تهيه نقشه شهر، تلفن گويا، خريد و راه‌اندازي سيستم شهرسازي از شركت ص.... رايانه، ساماندهي بايگاني و... مديريت و اجرا نموده است كه هر كدام مشكلات و معضلات خاصي را ايجاد نموده است. آخرين اين اقدامات، كانورت (Convert) اطلاعات نوسازي توسط شركت ص.... رايانه مي‌باشد مشكلات به وجود آمده براي شهروندان و سرگرداني و معطلي آنها در صف‌هاي طولاني در شهرداري را چه كسي بايد پاسخگو باشد؟ چرا قبل از چاپ و انتشار فيشهاي نوسازي به صورت يك بخش كوچك، با پايلوت نمودن اطلاعات تبديل شده، كنترل و درستي آزمايي صورت نگرفته است؟ بدبيني به وجود آمده در شهروندان ناشي از اين اشتباهات فاحش را چه كسي، چگونه و با چه هزينه‌اي جبران مي‌كند؟ ضمنا اينجانبان باتوجه به ابهامات و سوالاتي كه در بين عوام و خواص وجود دارد درخواست انجام تحقيق و تفحص توسط كارشناسان ذيصلاح و مورد تاييد شورا را داريم.

15- لازم است محل صرف اعتبارات نهضت آسفالت در جهت امور مرتبط و تعيين شده اعلام گردد.

16- ارائه توضيح شهردار در زمينه به كارگيري تعدادي از قوام و نزديكان خود در دواير مختلف ......

الف) تعداد اين اشخاص و پست‌هاي اشغال شده در شهرداري اعم از رسمي، غيررسمي و مشاور چه ميزان است؟

ب) زمان به كارگيري اينگونه افراد و مجوزهاي اخذ شده از مراجع ذيربط چه بوده است؟

ج) حقوق و مزايايي كه اين افراد دريافت مي‌نمايند چه ميزان است؟

17- بودجه شهرداري در چند سال متوالي محقق نگرديده و الزاما با اصلاحات در پايان سال كاهش يافته است به بيان ديگر بودجه‌هاي پيشنهادي شهرداري حالت تورمي داشته كه سقف جاري را در زمان ارائه و تصويب كمتر از درصد واقعي سهم اعتبارات جاري نشان داده و در عملكرد شوراي اسلامي شهر را با اقدامات انجام شده مواجه ساخته است. در اين ارتباط تعهدات احتمالي عمراني بدون وجود منابع وصول شده صورت گرفته است، لذا سوالاتي به شرح ذيل مورد توجه مي‌باشد:

الف) چرا بودجه پيشنهادي عليرغم دفاع گسترده شهردار محقق نگرديده است؟

ب) چرا و به چه دليلي وقتي بودجه محقق نگرديده، مجددا بودجه غيرواقعي پيشنهاد گرديده است؟

ج) ميزان تعهدات ايجاد شده از سال 1386 به صورت ذكر تفكيك شده پروژه چه ميزان است؟

د) ميزان تعهدات ايجاد شده در چه سالهايي بوده است؟

18- اقدامات شركت تعاوني ك... شهرداري و استفاده از رانت‌هاي شهرداري بدبيني گسترده‌اي را در بين شهروندان دامن زده. لذا در اين ارتباط شوراي اسلامي شهر نيز با مصوبات خود(بند 1 صورتجلسه مورخ 26/10/86) خواهان بررسي وضعيت عملكرد شركت تعاوني م.... موصوف گرديده بود، لذا درمورد شركت تعاوني سوالاتي به شرح ذيل مطرح مي‌باشد:

الف) چرا تاكنون وضعيت شركت تعاوني موصوف بررسي و تعيين تكليف نگرديده است؟

ب) ميزان رانت‌هايي كه شركت تعاوني از شهرداري استفاده نموده چه ميزان است؟

ج) باتوجه به اينكه در شركتهاي تعاوني ميزان بهره‌وري سهامداران يكسان است، آيا ميزان استفاده پرسنل شهرداري يكسان و مساوي بوده است؟

19- از آنجايي كه شهرداري در شركت‌ها، سازمان‌ها و موسسات مختلف سهامداران است و در گزارشات حسابرسي سنوات مختلف نيز روي آن تاكيد گرديده است، چرا وضعيت آنها تاكنون به طور دقيق مشخص و اعلام نگرديده است؟

20- در بودجه سال 1388 مبلغ 000/996/082/24 ريال براي پرداخت كسورات پرداخت نشده و بدهي‌هايي كه يكبار هزينه آن در حسابها ثبت گرديده، باعث بلوكه شدن بخشي از اعتبارات عمراني شد و به بياني ديگر از سقف اعتبارات عمراني كاسته شد و مقرر گرديد تا شهرداري ضمن اقدام گزارش ماهانه اقدامات را به شوراي اسلامي شهر ارسال دارد، در اين ارتباط سوالاتي به شرح ذيل مطرح مي‌باشد:

الف) ميزان پرداخت‌هاي شهرداري تاكنون چه مبلغي بوده و براي چه مواردي نيز بوده است؟

ب) به چه علت شهردار تاكنون گزارش ماهانه اقدام خود را براي بررسي شوراي اسلامي شهر ارسال نداشته است؟

ج) در صورتي كه تاكنون اقدامي صورت نگرفته در يك ماهه پاياني سال چگونه و به چه صورت اقدام خواهد شد؟

د) ميزان جرايم احتمالي كه به كسورات پرداخت نشده تعلق خواهد گرفت چه كسي و يا چه كساني تقبل و پرداخت خواهند نمود؟

ه) مقصر اصلي عدم پرداخت كسورات و اين كسري درآمد سالهاي گذشته چه كساني بوده‌اند؟

و) آيا شهردار پرونده اين اشخاص را به هيئت تخلفات اداري كاركنان ارسال داشته است؟

ز) در صورت عدم اقدام در سال جاري بعدا چه كسي جوابگوي اين معضلات و مشكلات خواهد بود؟

21- علل عدم اجراي مصوبات شوراي اسلامي شهر به شرح ليست پيوست چه بوده است؟

22- عليرغم تاكيدات ذكر شده در حسابرسي سنوات مختلف و مصوبات شوراي اسلامي شهر چرا تاكنون تكليف اموال شهرداري مشخص نگرديده و در حساب انتظامي اموال صورتهاي مالي ثبت و ضبط نشده است؟

23- عليرغم تاكيدات ذكر شده در حسابرسي سنوات مختلف و مصوبات شوراي اسلامي شهر چرا تاكنون تكليف اسناد دريافتني شهرداري مشخص نگرديده و در حساب اسناد دريافتني و درآمد در جريان وصول مندرج در صورتهاي مالي ثبت و ضبط نشده است؟

24- چرا ضمانت‌نامه‌هاي دريافتي از اشخاص در سيستم مالي ثبت نمي‌گردد تا تغييرات آن توسط حسابرسي قابل كنترل و پيگيري باشد؟

25- عليرغم بستن قرارداد طي دو مرتبه براي تهيه و تنظيم برنامه پنج ساله عمراني چرا پيگيري لازم براي انجام كار و تحويل آن صورت نگرفته است؟

26- چرا پيگيري لازم براي دريافت اسناد مالكيت املاك شهرداري به عمل نمي‌آيد و اين موضوع هر ساله در گزارشات حسابرسي تكرار مي‌گردد؟ آيا منافع افراد يا اشخاصي در بين است كه صدور سند به نام شهرداري منافع آنان را به خطر مي‌اندازد؟

27- چرا اسناد مالكيت ماشين‌آلات و وسائط نقليه به صورت كامل به نام شهرداري منتقل نمي‌گردد؟

28- به غير از سوالات مطرح شده فوق موارد ديگري مانند عدم اجراي احكام كميسيون‌هاي ماده صد، موضوع ساختمان هامانيان، عدم تخريب ساختمان‌هاي مقابل اداره بازرگاني، عدم كاهش پنجاه درصد سرگرداني شهروندان در شهرداري، تسهيل در صدور پروانه ساختماني، ساخت و سازهاي بدون پروانه، تلويزيون شهري و استندهاي تبليغاتي، مشيرالممالك، دفاتر كارگزاري نيز مطرح است كه عندالزوم سوالات لازم طرح و تسليم خواهد شد.

29- لازم است شهردار محترم در رابطه با پيشرفت و بازخورد قرارداد pmc با آقاي دكتر م...... باتوجه به وضعيت نابسامان معابر توضيحات لازم را ارائه نمايند.

30- باتوجه به هزينه‌هاي سنگيني كه شهرداري جهت حسابرسي شهرداري و سازمانها و تابعه جهت سنوات مختلف مصروف نموده است و حسابرسان نيز در متن گزارش خود مكررا تخلفات و انحرافات از بودجه مصوب را ذكر نموده‌اند لازم است شهردار محترم اقدامات خود را در مشكلات مطرحه اعلام نمايد.

31- درموارد زير براي اجرايي شدن بند 30 ماده 76 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخابات شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات مصوب 1382 و 27/8/1386 مجلس محترم شوراي اسلامي، علاوه‌بر حسابرسي به صورت دقيق و اصولي از طريق انتخاب حسابرسي رسمي، درخواست تحقيق و تفحص و اعلام نتايج ذيل را در صحن علني شوراي اسلامي شهر داريم:

الف) وضعيت اقدامات انجام شده براي منافع و مصارف عوارض حذف و كسر پاركينگ و هشتاد درصد درآمدهاي حريم.

ب) وضعيت اقدامات انجام شده مرتبط با دريافت و مصرف وام‌هاي اخذ شده.

ج) وضعيت پروژه‌هاي واگذار شده به آقاي دكتر م...........

د) بررسي وضعيت شماره‌هاي خالي ايجاد شده در دبيرخانه شهرداري و تعيين متخلفين در اين ارتباط.

ه) وضعيت كارخانه كود كمپوست از بدو شروع تاكنون.

و) وضعيت شركت تعاوني كاركنان شهرداري و ميزان بهره‌وري افراد از رانت‌هاي شهرداري.

ز) وضعيت برج عملياتي آتش‌نشاني.

ح) وضعيت تلويزيون شهري و استندهاي تبليغاتي.

ط) وضعيت مجتمع آپارتماني خليج فارس.

ي) وضعيت به كارگيري نيرو از بين فاميل و اقوام.

ك) وضعيت و عملكرد سازمان فاوا و قراردادهاي تنظيمي با شهرداري.

ل) وضعيت پرداخت‌هاي مرتبط با هزينه‌هاي رفاهي به كاركنان.

م) وضعيت هزينه اعتبارات مواد 16 و 17 بودجه مصوب.

ن) وضعيت كارخانه كود كمپوست و قراردادهاي تنظيم شده در اين ارتباط.

32- قراردادهاي مشاركتي از قبيل واگذاري جايگاه‌هاي CNG، بلوار طالقاني، پروژه ميدان امام علي(ع) و... را مي‌توان از جمله قراردادهاي مشاركتي نام برد كه البته تعدادي از قراردادهايي كه مقرر بوده به صورت مشاركتي شود با مقاومت تعدادي از مسئولين دلسوز جلو آن گرفته شده است.

33- در بين مردم عنوان مي‌شود شهردار يزد حرف‌هاي وي با عملش يكي نمي‌باشد. به طور مثال نامبرده بيان داشته به زودي مترو در يزد راه‌اندازي خواهد نمود. ضمنا با آمدن ب..... از كرج و پيگيري .............مرتب در دفتر كارشان جلسه دارند و قبلا در دفتر آقاي س.... كه......بودند جلسه داشته و ت.......

34- راهيابي استادان دانشگاه ......به منظور انجام طرح‌هاي معاملات ميليوني كه سراسر با مشكل مواجه نمونه بارز آن تهيه طرح معاملاتي چهارراه فضاي سبز انتهاي خيابان امام خميني يك قرارداد 75 ميليون توماني كه قبلا بسته شده بود و پولش را گرفته‌اند ولي مجددا بعد از مدتي قرارداد جديد منعقد با همان شرح خدمات درصدد گرفتن مبلغ هنگفتي از شهرداري بودند كه جلوگيري شد و شهردار مجبور شد طي نامه شماره 221/35163 مورخ 11/7/88 موضوع را منتفي و خاتمه دهد.

35-عليرغم عدم تاكيد كاركرد دانشگاه ...... و مشكلات پيرامون قرارداد مطالعاتي سه راه حكيميان ..... دستور ابلاغ 25% مبلغ قرارداد را صادر شود.

36- سيستم شهرسازي منطقه يك (ساماندهي بايگاني) و اتوماسيون اداري شركت ص.... كه ..... داشتند در آخر با سرهم‌بندي و فشار ايشان مبني بر تاييد صورت وضعيت كاري ..........

37-پروژه اجراي ميدان معلم ابتدا به صورت روگذر تعريف و جهت اجرا ابلاغ شده بود و شركت طرف قرارداد نيز بر اساس همين طرح قيمت پايه را اعلام نموده بود ولي پس از عوض شدن طرح و زيرگذر شدن اين پل و كم شدن حجم عظيمي از كار و هزينه پل مزبور با همان قيمت قبلي به شركت طرف قرارداد واگذار گرديد كه اين خلاف صريح مقررات مي‌باشد.

38- انعقاد قرارداد مطالعات حمل و نقل ريلي با قرارگاه خاتم الانبياء كه سازمان بازرسي اعلام نموده كه قرارداد بايستي فسخ شده يا اينكه مبلغ قرارداد از 750 ميليون تومان تبديل به 200 ميليون تومان شود لذا ضروريست توضيحات لازم را ارائه نمايند.

39- شهردار عليرغم اينكه بايد به صورت تمام وقت در اختيار شهرداري باشد متاسفانه بر خلاف روال عادي از ظرفيت‌هاي شهرداري ..........

در پايان درخواست داريم با توجه به قانون شوراها حداكثر ظرف مهلت قانوني نسبت به طرح آنها در شورا و ارائه توضيحات شهردار محترم اقدام گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا